Jak wiadomo ówczesna telewizja to praktycznie same reklamy i programy powtórkowe, nawet na takich kanałach zwanych przez nową platformę cyfrową NC+ kanałami Premium, jest więcej powtórek jak premierowych filmów i programów popularno-naukowych.
Wiadomo też, że nowa oferta nowej platformy NC Plus została przyjęta z ostrą krytyką obecnych klientów obu platform telewizji N i telewizji Cyfra+, a także tymi nowymi klientami, którzy mieli zamiar kupić pakiet telewizyjny w NC+.
Prezes nowej platformy NC+ Julien Verley zapowiedział, że mimo nacisków ze strony klientów oraz mediów na platformę NC+ nie zmienią cen pakietów telewizyjnych. Po tej wypowiedzi pana prezesa platformy NC Plus, można wnioskować, iż ceny jakie są, takie pozostaną przez dłuższy czas. Nie jest to dobra wiadomość dla osób, które chciały zmigrować do nowej platformy z obecnych umów na nowe, ponieważ zwyczajnie konsultanci NC+ proponują o kilkadziesiąt złotych droższe ceny w porównaniu do tych samych pakietów z tymi samymi kanałami, gdzie można było otrzymać u operatorów N i Cyfry+ przed fuzją. Jest to kompletnie nie opłacalne, a potencjalny klient otrzymałby mniej za więcej, czyli płacił by więcej za mniejszą ilość kanałów. Dodać należy iż kanały Premium w platformie NC+, dostępne są dopiero od pakietów w cenie 79 zł, a za cenę 199 zł możemy otrzymać cały pakiet All Inclusive+. Jednak na polskie realia zarobkowe, mało kogo jest stać na Full pakiet od NC+ za 199 zł.
Jakie mogą być skutki braku obniżenia cen przez NC+?
Jeżeli nowa platforma telewizji cyfrowej NC+ nie zmieni cen, to może obudzić się z ręką w nocniku. Ponieważ już teraz obecni klienci obu platform nie migrują, a masowo wysyłają wypowiedzenia umów. Może okazać się, iż platforma NC+ szybciej zwinie interes jak go założyła, ponieważ trwając przy swoich założeniach, nie zwracając uwagi na konsumentów i utrzymując tak wysokie ceny, to tylko nielicznych będzie stać na telewizję od platformy NC Plus, a reszta przejdzie do konkurencji, tam gdzie taniej lub wybierze darmową telewizję naziemną NTC.
A co z ofertą prepaid w NC+?
Otóż nowa oferta na kartę, ma być zaprezentowana już w połowie lub na koniec kwietnia. Tu także nie należy spodziewać się niskich cen. Zapewne sądząc po ofercie abonamentowej nowej platformy NC+, oferta na kartę będzie także w podobnych cenach lub jeszcze droższa. Nie zapowiada się to wszystko dobrze, jak na razie do NC+ zmigrowało zaledwie 15000 klientów, co jest kroplą w morzu na 2,5 miliona abonentów. Oferta na kartę od NC Plus, także może być źle odebrana przez klientów, którzy nie chcą wiązać się umowami, a jeżeli będzie drastycznie drogo, to po prostu nikt nie kupi nowej oferty, a NC+ będzie miało ogromne straty z tego tytułu.
Samej spółce będzie także ciężko ocieplić wizerunek wobec klientów, co może wiązać się z ogromnymi wydatkami. Najbliższa przyszłość platformy NC+ nie jawi się w jasnych kolorach, lecz w bardzo ciemnych, jeżeli platforma pozbędzie się miliona klientów na własne życzenie, to może być jej ciężko utrzymać się na rynku telewizji cyfrowej, bo trzeba pamiętać, że konkurencja nigdy nie śpi.