NetSales CPM nasza ocena systemu

siec afiliacyjna NetSales CPMNiedawno pisaliśmy o tym, iż sieć afiliacyjna NetSales wprowadziła nowy system rozliczeniowy CPM, czyli wynagradza wydawcę za każde 1000 wyświetleń bannera reklamowego na witrynie.
My mieliśmy okazję przetestowania tej usługi przez tydzień czasu i chcemy podzielić się z wami naszymi spostrzeżeniami i ogólną opinią na temat CPM w sieci NetSales.

NetSales CPM, czy jest tak kolorowo jak na bannerach promocyjnych nowego systemu CPM?

CPM w NetSales zapowiadało się bardzo ciekawie, jednak szybko doszliśmy do wniosku iż system ten nie jest doskonały.

Pierwszym mankamentem jest sama rejestracja, która daje możliwość uczestniczenia w systemie CPM w sieci NetSales i zarabianiu na wyświetlaniu reklam. Dołączyliśmy do serwisu miesiąc po rejestracji, jest to strasznie długi okres oczekiwania na akceptację witryn i już myśleliśmy, iż nie otrzymamy w ogóle wiadomości od administracji sieci NetSales z akceptacją lub odrzuceniem wniosku o dołączenie do systemu CPM.

Drugim mankamentem, jest to iż trzeba posiadać konto w sieci afiliacyjnej NetSales jako wydawca, ponieważ NetSales CPM jest nie jako trochę połączony z główną stroną NetSales i panelem wydawcy, trzeba więc mieć własny numer CD. Tutaj lepszym rozwiązaniem byłoby utworzenie oddzielnego serwisu poświęconemu kampaniom CPM, tak jak to ma miejsce w SalesMedia, należącej także do Cube Group sieci sprzedażowej rozliczanej w systemie CPS.

Trzecim problemem jest to, iż w nijaki sposób nie mamy możliwości sprawdzenia ile wyświetleń kreacji reklamowej wygenerowała nasza witryna, dostajemy tylko jakieś niesłużące niczemu statystyki w panelu wydawcy NetSales, zatytułowane jako NetSalesCPM, gdzie to są naliczane leady. Leady te mają wartość 1 gr za jeden lead, nie wiadomo więc ile wyświetleń było dokładnie bannera, a także ile dokładnie zarobiliśmy w ciągu jednego dnia wyświetlania kreacji reklamowej.

Czwartym dość dziwnym problemem jest to, iż wydaje się że sieć NetSales do swojego projektu CPM ma strasznie małą ilość chętnych reklamodawców, chcących płacić za wyświetlenia reklam na stronach wydawców. Często reklamy wyświetlają się takie same, lub NetSales posiłkuje się reklamami z sieci Google Adsense. Nie jest to dobra wiadomość dla osób, które mają konta w Google Adsense i zarabiają na kliknięciach w nie, może pojawiać się także obawa przed nałożeniem Bana przez Google na użytkownika Adsense z powodu przekroczenia ilości reklam Google Adsense na jednej podstronie serwisu.

Piątym minusem jest stawka jaką otrzymujemy za każde 1000 wyświetleń bannera. Otóż okazuje się, iż stawka 6 zł za 1000 wyświetleń bannera w modelu CPM jest niemożliwa do osiągnięcia, no chyba że ktoś posiada wielki portal, który ma miliony odsłon dziennie, a także będzie miał dużą ilość kliknięć w banner. Nam przez praktycznie cały tydzień udało się zarobić 4 grosze, co jest dla nas nie do przyjęcia. Serwis oFree.pl może nie ma zbyt dużego ruchu, ale te 1000 wyświetleń bannera w ciągu tygodnia na pewno było. Zaś po zapytaniu się administracji o stawkę w modelu CPM, odparła ona, iż stawki są różne i indywidualnie dobierane dla każdego wydawcy, dla jednych jest to 50 gr za 1000 wyświetleń, a dla drugiego może być i więcej lub mniej.

Szóstym minusem jest niedopracowany system wyświetlania reklam, ponieważ w ciągu testowania kampanii CPM w NetSales, zauważyliśmy iż niekiedy reklamy (banner) nie chcą się wyświetlać i pozostaje puste miejsce na witrynie, to także ma wpływ na złe zarobki w sieci NetSalesCPM.

Czy w ogóle są jakieś plusy NetSales CPM?

Tak, są plusy, chodź nie jest ich zbyt dużo, a można rzec że jest ich zatrważająco mało.
Pewnym plusem dla sieci NetSales CPM jest dobry i szybki kontakt, tu oczywiście cała sieć afiliacyjna zasługuje na pochwałę. Na każde pytanie jakie zadaliśmy administracji NetSales CPM, otrzymaliśmy szybką i treściwą odpowiedź.

Drugim plusem jest mnogość rozmiarów kreacji reklamowych, mamy do wyboru kreacje o rozmiarach: 120×600, 160×600, 300×250, 750×200, a także linki tekstowe.

Trzecim i wielkim plusem jest wypłacalność sieci NetSales, sieć afiliacyjna jest wypłacalna i opłaca każdą zatwierdzoną fakturę lub rachunek, a dzięki temu iż system NetSales CPM jest podłączony pod główny panel Netsales, płatności z obu sieci są połączone i nie trzeba zbierać kwoty minimalnej do wypłaty, jeżeli w panelu wydawcy mamy zatwierdzone środki powyżej 100 zł, to możemy bez problemu wypłacić je na swoje konto bankowe.

Mimo wielu minusów, a tak małej liczby plusów, system NetSales CPM nie jest zły, jednak wymagałby kilku poprawek z punktu widzenia wydawcy. NetSales CPM na pewno można polecić dla osób, które mają duże serwisy internetowe i generują ogromny ruch, w tedy takie osoby na pewno zarobią więcej na CPM niż posiadacze mniejszych witryn.

Podziel się tym postem

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments